BelevenisTafel Philadelphia Zorg

Uitleenservice Stichting Philadelphia Zorg: “Zorginnovaties? De sleutel ligt in het uitproberen.”

Uitleenservice Stichting Philadelphia Zorg: “Zorginnovaties? De sleutel ligt in het uitproberen.”

Niemand heeft zin om het wiel opnieuw uit te vinden, toch? Zeker als het gaat om het inzetten van zorgtechnologie, is efficiëntie van groot belang. Daarom hebben steeds meer zorgorganisaties hun eigen uitleenservice, waarbij hun collega’s digitale hulpmiddelen zoals de BelevenisTafel uitgebreid kunnen testen. Deze maand vertelt Stichting Philadelphia Zorg hoe je hiermee een wereld van verschil maakt!

Zorgtechnologie is onmisbaar geworden in de moderne zorg en speelt een belangrijke rol in het verbeteren van de levenskwaliteit van cliënten. Maar hoe weet je nu zeker of je de juiste zorginnovatie inzet? En hoe voorkom je dat aangeschafte middelen uiteindelijk in de kast belanden? “De sleutel ligt in het uitproberen van de middelen,” zegt Esther Dobbe, medewerker van Het Beste uit de Digitale wereld. “Dat kan met onze uitleenservice. Hiermee kunnen onze collega’s een maand lang testen of een technologisch hulpmiddel aansluit bij de verwachtingen en behoeften van de cliënt.”

BelevenisTafel

Of je nu een proefplaatsing aanvraagt bij de BelevenisTafel, of de tafel leent via een uitleenservice; eerst uitproberen is altijd goed!

Informeren & inspireren

Philadelphia startte in 2019 het project “Het Beste uit de Digitale Wereld” om zorglocaties optimaal te laten profiteren van technologische mogelijkheden. Inmiddels is het project uitgegroeid tot een vast onderdeel van de dienstverlening van Philadelphia. Locaties kunnen het team benaderen voor het lenen van hulpmiddelen of voor advies over het inzetten van zorginnovaties zoals de BelevenisTafel. “Onze dienstverlening is gericht op informeren, inspireren en enthousiasmeren voor zorgtechnologie. Daar hoort de uitleenservice bij.”

Zo vond de locatie Jacques Bloemhof in Hoorn de proefperiode van de BelevenisTafel iets te kort om de tafel uitgebreid te kunnen testen. Coördinator Maik Zwier:  “Vanuit de evaluatie formulieren die ik destijds door collega’s en bewoners in heb laten vullen, kwam naar voren dat het wenselijk was om meer en langer te kunnen testen met de tafel. Dit werd mogelijk gemaakt door de uitleenservice, waardoor er minder druk kwam te liggen om het snel weer retour te moeten sturen van de tafel. Heel fijn is dat geweest!”

Rouleren van zorgtechnologie

Het kunnen uitproberen van zorgtechnologie is een groot voordeel van de uitleenservice. Een ander pluspunt is dat de digitale middelen kunnen rouleren tussen de verschillende zorg- en dagbestedingscentra van Philadelphia. “Zeker bij wat grotere, kostbare producten is dit ideaal. De kleinere locaties hebben immers niet altijd voldoende budget om deze zelf aan te schaffen. Zo worden er momenteel twee BelevenisTafels in de regio gebruikt. Toen de tweede tafel onlangs binnenkwam, hebben we ‘m even gecheckt en meteen doorgestuurd naar het eerste adres op de reserveringslijst.”

Het inpakken, versturen, ontvangen en schoonmaken van de producten wordt deels uitgevoerd door de cliënten van Philadelphia. “Onze uitleenservice is bij uitstek geschikt om cliënten erbij te betrekken, want het is een ideale werkomgeving voor ze. Ook hebben we een cliënt-medewerker die met de producten door het land rijdt en de spullen netjes aflevert op het juiste adres.”

Iedereen bereiken: een hele uitdaging

Inmiddels is het team vijf jaar aan de slag en is er al heel wat bereikt. Zo voert het locatiescans uit om te kijken welke zorgvragen er spelen en of technologische middelen daarbij kunnen helpen. Daarnaast is er een uitleenservice vol interessante producten, een kennisbank én een trainingsprogramma met een Escape Room om diverse producten te laten ervaren. “Als je net begint, kom je als organisatie voor veel uitdagingen te staan, want nieuwe producten zijn natuurlijk mooi, maar hoe zorg je ervoor dat alle medewerkers weten dat deze beschikbaar zijn voor testen en gebruik? Hoe bereik je iedereen en krijg je hen enthousiast? Na vijf jaar hebben wij flinke stappen gezet en veel gecommuniceerd, waardoor veel mensen ons nu weten te vinden.”

Esther merkt dat op het draagvlak voor het gebruik van zorgtechnologie binnen Philadelphia steeds groter wordt. “Steeds meer mensen beseffen dat we technologie echt nodig hebben om goede en warme zorg te blijven geven. De vrees dat technologie banen zal overnemen of per definitie koud en ingewikkeld is, verdwijnt geleidelijk. Het is prachtig om bij te dragen aan deze positieve ontwikkeling.”

Niemand heeft zin om het wiel opnieuw uit te vinden, toch? Zeker als het gaat om het inzetten van zorgtechnologie, is efficiëntie van groot belang. Daarom hebben steeds meer zorgorganisaties hun eigen uitleenservice, waarbij hun collega’s digitale hulpmiddelen zoals de BelevenisTafel uitgebreid kunnen testen. Deze maand vertelt Stichting Philadelphia Zorg hoe je hiermee een wereld van verschil maakt!

Zorgtechnologie is onmisbaar geworden in de moderne zorg en speelt een belangrijke rol in het verbeteren van de levenskwaliteit van cliënten. Maar hoe weet je nu zeker of je de juiste zorginnovatie inzet? En hoe voorkom je dat aangeschafte middelen uiteindelijk in de kast belanden? “De sleutel ligt in het uitproberen van de middelen,” zegt Esther Dobbe, medewerker van Het Beste uit de Digitale wereld. “Dat kan met onze uitleenservice. Hiermee kunnen onze collega’s een maand lang testen of een technologisch hulpmiddel aansluit bij de verwachtingen en behoeften van de cliënt.”

BelevenisTafel

Of je nu een proefplaatsing aanvraagt bij de BelevenisTafel, of de tafel leent via een uitleenservice; eerst uitproberen is altijd goed!

Informeren & inspireren

Philadelphia startte in 2019 het project “Het Beste uit de Digitale Wereld” om zorglocaties optimaal te laten profiteren van technologische mogelijkheden. Inmiddels is het project uitgegroeid tot een vast onderdeel van de dienstverlening van Philadelphia. Locaties kunnen het team benaderen voor het lenen van hulpmiddelen of voor advies over het inzetten van zorginnovaties zoals de BelevenisTafel. “Onze dienstverlening is gericht op informeren, inspireren en enthousiasmeren voor zorgtechnologie. Daar hoort de uitleenservice bij.”

Zo vond de locatie Jacques Bloemhof in Hoorn de proefperiode van de BelevenisTafel iets te kort om de tafel uitgebreid te kunnen testen. Coördinator Maik Zwier:  “Vanuit de evaluatie formulieren die ik destijds door collega’s en bewoners in heb laten vullen, kwam naar voren dat het wenselijk was om meer en langer te kunnen testen met de tafel. Dit werd mogelijk gemaakt door de uitleenservice, waardoor er minder druk kwam te liggen om het snel weer retour te moeten sturen van de tafel. Heel fijn is dat geweest!”

Rouleren van zorgtechnologie

Het kunnen uitproberen van zorgtechnologie is een groot voordeel van de uitleenservice. Een ander pluspunt is dat de digitale middelen kunnen rouleren tussen de verschillende zorg- en dagbestedingscentra van Philadelphia. “Zeker bij wat grotere, kostbare producten is dit ideaal. De kleinere locaties hebben immers niet altijd voldoende budget om deze zelf aan te schaffen. Zo worden er momenteel twee BelevenisTafels in de regio gebruikt. Toen de tweede tafel onlangs binnenkwam, hebben we ‘m even gecheckt en meteen doorgestuurd naar het eerste adres op de reserveringslijst.”

Het inpakken, versturen, ontvangen en schoonmaken van de producten wordt deels uitgevoerd door de cliënten van Philadelphia. “Onze uitleenservice is bij uitstek geschikt om cliënten erbij te betrekken, want het is een ideale werkomgeving voor ze. Ook hebben we een cliënt-medewerker die met de producten door het land rijdt en de spullen netjes aflevert op het juiste adres.”

Iedereen bereiken: een hele uitdaging

Inmiddels is het team vijf jaar aan de slag en is er al heel wat bereikt. Zo voert het locatiescans uit om te kijken welke zorgvragen er spelen en of technologische middelen daarbij kunnen helpen. Daarnaast is er een uitleenservice vol interessante producten, een kennisbank én een trainingsprogramma met een Escape Room om diverse producten te laten ervaren. “Als je net begint, kom je als organisatie voor veel uitdagingen te staan, want nieuwe producten zijn natuurlijk mooi, maar hoe zorg je ervoor dat alle medewerkers weten dat deze beschikbaar zijn voor testen en gebruik? Hoe bereik je iedereen en krijg je hen enthousiast? Na vijf jaar hebben wij flinke stappen gezet en veel gecommuniceerd, waardoor veel mensen ons nu weten te vinden.”

Esther merkt dat op het draagvlak voor het gebruik van zorgtechnologie binnen Philadelphia steeds groter wordt. “Steeds meer mensen beseffen dat we technologie echt nodig hebben om goede en warme zorg te blijven geven. De vrees dat technologie banen zal overnemen of per definitie koud en ingewikkeld is, verdwijnt geleidelijk. Het is prachtig om bij te dragen aan deze positieve ontwikkeling.”

Beleef

de

BelevenisTafel

bij u

op locatie

Meld u hier aan om de BelevenisTafel te ervaren

Ontvang het laatste nieuws

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Zorg

Een prachtige ondersteuning in uw zorg voor meer welzijn, beleving en ontspanning.

Zorg

Beleef het hier

Museum

Een interactieve ontdekkingstocht door uw museum. Leerzaam, maar vooral leuk!

Museum

Beleef het hier

Bibliotheek

Op speelse wijze leren en ervaren. Een ontmoetingsplek in uw bibliotheek.

Bibliotheek

Beleef het hier